Ilercavònia
Advertisement

La Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED) és una universitat pública espanyola d'àmbit estatal. Se tracta d'una Universitat que comença les seves activitats acadèmiques el 1973. Creada mitjançant el Decret 2310/1972, de 18 d'agost, publicat al Boletín Oficial del Estado (BOE) l'1 de setembre d'aquest mateix any. La seva fundació se completa amb el Decret 3114/1974, de 25 d'octubre, que va establir l'esquema de funcionament de la UNED fins a l'aprovació dels seus Estatuts.

Té la seva seu central en Madrid, als campus de Senda del Rey i de la Ciutat Universitària (barri del districte de Moncloa-Aravaca de Madrid). Per les seves especificitats i àmbit d'actuació, és l'únic centre públic d'ensenyament universitari que no ha estat adscrit a cap comunitat autònoma, estant sota la tutela del Ministeri d'Educació. En atenció a les seves especials característiques, la Llei Orgànica 6/2001 d'Universitats (LOU) li garanteix a la UNED el mateix grau d'autonomia que a les restants Universitats espanyoles.

La UNED imparteix cursos a distància per mitjà de suport audiovisual i internet. En l'actualitat té 60 centres associats a tot Espanya. El de Tortosa[1] situat a l'antic Banc d'Espanya (l'Eixample) és un dels cinc centres de Catalunya (Cervera, Girona, la Seu d'Urgell i Terrassa). N'han estat directors/res Javier Martínez Palacio –al llarg de 32 anys-; Josep Maria Franquet i Bernis que el desembre de 2013 va ser nomenat a més a més director del Campus de Nordeste de la UNED (Catalunya i Balears); i des de l'1 d'octubre de 2020 Mònica Subirats Dellà.

El Centre Associat de Tortosa té un centre a Cambrils (Baix Camp).

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Inicia activitats el febrer de 1974 i s'instal·la als Reials Col·legis de Sant Jaume i de Sant Maties, fins el 1983.

Enllaços externs[]

Advertisement