Ilercavònia
Advertisement

El Seminari Diocesà és un edifici de Tortosa obra de l'arquitecte Vicente Traver Tomás (Castelló de la Plana, 1888 - Alacant, 1966). Destaca pel seu emplaçament elevat i per la seua monumentalitat.

Està situat sobre un turó davant del Fort d'Orleans i per damunt de l'estació del ferrocarril, a la banda sud-est de la ciutat. Ocupa un solar de 62.794 m2 (28.091 m2 construïts) i acull el Col·legi Diocesà Sagrada Família,[1] dos residències d’estudiants,[2] l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (Euses) i l'Alberg i Residencial Croera a disposició de grups i particulars que vulguin allotjar-s’hi.

Va construir-se entre els anys 1945 i 1958, amb contribucions procedents de la diòcesi, i està format per pavellons de maó vist combinat amb elements de pedra. Als llargs passadissos i als menjadors hi ha rajoles decoratives d'Onda i d'Alcora. El pati central conté l'església on destaquen, a l'àbsis, les pintures murals del l'artista noucentista Josep Obiols i Palau (1894-1967).

Cal destacar-ne la seua biblioteca, instal·lacions esportives o que hagi estat seu d'actes diversos com ara els campionats infantils i juvenils de bàsquet de Catalunya. El 10 de març de 1973 al seu saló d'actes van actuar-hi els Petits Cantors de Viena (Wiener Sängerknaben).

Des de novembre de l'any 2000 un bust del bisbe Manuel Moll i Salord, obra de l'escultor Àngel Acosta, presideix l'entrada d'este gran edifici.

Notes i referències[]

  1. Fruit de la unió del Col·legi de la Immaculada i de Col·legi Bisbe Moll.
  2. Una residència d’estudiants vinculada al Col·legi Sagrada Família per a nois i noies d’educació secundària i batxillerat, a més d’una residència per a estudiants universitaris.

Enllaços externs[]

Advertisement