Ilercavònia
Advertisement

Sebastià Cabot Anguera (Reus, 5/11/1813 – 13/02/1886)[1] va ser un arquitecte.

Format a la Real Academia de San Fernando de Madrid, presentà l'únic projecte al concurs públic per a la realització d'un pla d'eixample a Tortosa.

Va treballar en diversos projectes a la capital del Baix Camp on a partir de 1843 va planificar millores urbanístiques, com ara la construcció de les voreres dels ravals el 1853, i l'expansió urbanística de la ciutat cap a la zona del convent de Sant Joan. El 1846 va elaborar el pla de l'eixample d'Igualada. Cabot després dels treballs previs d'estudi de la població va presentar a l'ajuntament de la capital de l'Anoia el "Plano geométrico de la población" (juny de 1847).[2]

El 1870 va ser nomenat arquitecte municipal de Reus, on va fer els plànols del convent i col·legi de la Immaculada Concepció i va dirigir la construcció de l'asil de les Germanetes dels Pobres. Mentrestant, el 30 de novembre de 1879, va presentar un projecte per a l'eixample dels barris del Temple i de Remolins de Tortosa que va ser acceptat per Ajuntament de Tortosa i va tenir el vist i plau de l'arquitecte provincial Francesc Barba Masip el desembre de 1880.[3]

« Se aprueba el proyecto formado por el Arquitecto D. Sebastián Cabot para el ensanche de la ciudad de Tortosa en las zonas llamadas del Temple y de Remolinos, que realizará su Ayuntamiento con sujeción á las prescripciones de la ley de 22 de Diciembre de 1876, del reglamento de 19 de Febrero de 1877 y á las particulares que se le comuniquen al efecto.[4] »

La Verdad de 13/01/1886[5] (pàgina 2).

Juntament amb Antonio Fusté, Cabot va demanar al govern civil la concessió d'un tramvia a tracció animal per comunicar Reus amb Salou, amb una línia de pas per Vila-seca. Aquesta petició la va tornar a presentar el 1875, però el govern espanyol no l'aprovà fins al 1881. El projecte no s'arribà a realitzar.

S. Cabot va ser substituït com a arquitecte municipal de Reus per l'arquitecte Francesc Borràs Soler (Reus, 1859 - Madrid, 1928) que va dimitir el 1892, moment en què va accedir a la plaça Pere Caselles, el qual va acabar i inaugurar les obres de l'asil de les Germanetes dels Pobres iniciades per Cabot.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. La Opinión (Diario político de avisos y noticias), número 40 de 16/02/1886 (pàgina 2).
  2. «Esculls de l'urbanisme d'Igualada a principis del segle XX». Josep Busqué i Corbella. Igualada, 1993.
  3. «Los planos de la plaza y la ciudad de Tortosa, 1845-1886». José Ignacio Muro Morales (Dept. de Geografia de la URV). Treballs de la Societat Catalana de Geografia, núm. 77, juny de 2014, pàg. 151-179.
  4. "Real decreto aprobando el proyecto formado por el Arquitecto D. Sebastián Cabot para el ensanche de la ciudad de Tortosa en las zonas llamadas del Temple y de Remolinos" (Gaceta de Madrid, núm. 10, de 10/01/1886). Vegeu abans però la "Real orden autorizando al Ayuntamiento de Tortosa para estudiar el ensanche de aquella ciudad" publicat per la Gaceta de Madrid, núm. 2, de 02/01/1879.
  5. Vegeu també Diario de Tortosa de 15/01/1886 i el Diario de Tarragona de 12/01/1886.

Enllaços externs[]

Advertisement