Ilercavònia
Advertisement

Rossend Aymí Escolà (La Palma d'Ebre, VII/1940) és un compositor, professor, organista i director de corals. És el pare de la soprano Cecília Aymí.

El 1952 va començar a estudiar al Seminari de Tortosa. A partir del 1965 i durant 5 anys estudia al Pontificio Istituto di Musica Sacra, a Roma, on estudia amb els professors Ferruccio Vignanelli (orgue), Carlo Cammarota (harmonia), Armando Renzi (composició), Vieri Tosatti (orquestació) i Domenico Bartolucci, director de la Capella Musical Pontifícia. Retornà l'any 1970.

Fou organista de la catedral de Tortosa al llarg d'una dècada, i professor del Conservatori de Tortosa[1](solfeig, piano, harmonia i orgue). També ha dut a terme una importantíssima tasca de reconstrucció i restauració d'orgues (Flix, la Palma, Vallibona).

El 20 d'abril de 2007 l'Ajuntament de Tortosa li va fer entrega de la Medalla de Plata de la ciutat. Així mateix el desembre de 2018 rebia la Medalla de la ciutat de Vinaròs a la Cultura.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. El desembre de 1976 el ple de la Diputació de Tarragona va aprovar la creació del Conservatori de grau elemental de música a Tortosa, totalment autònom del de Tarragona, deixant així endarrera l'etapa de la delegació creada l'any 1974.
Advertisement