Ilercavònia
Advertisement

El retaule de la Transfiguració és una obra atribuïda a Jaume Huguet (Valls, 1412 – Barcelona, 1492) realitzada per a la catedral de Tortosa.

Una de les escenes que inclou és la del Judici Final amb els morts sortint de les tombes, on un dels morts que apareix és, precisament, el comitent Pere Ferrer. Les imatges representades recullen passatges de la vida de Jesús, de Moisès i del profeta Elies que tenen en comú que es produeixen dalt d'una muntanya.

Història[]

No existeix documentació del seu encàrrec, si bé es considera que el comitent va ser el sacerdot Pere Ferrer, rector d'Ascó, o els seus marmessors testamentaris. El seu escut familiar figurava al guardapols original i també és visible en un dels sepulcres de la taula de la resurrecció dels morts.

L'any 1559 el conjunt va ser traslladat a la capella del Santíssim Sagrament, moment en què se li afegeix un sagrari i una nova predel·la obra de Joan Desi de l'any 1574.

El retaule va ser restaurat el 1989 i actualment s'exposa al museu de la catedral després de recuperar les taules originals que s'havien canviat el segle XVI, llevat del guardapols que se va perdre.

Vegeu també[]

Enllaços externs[]

Advertisement