Ilercavònia
Advertisement

El Polígon Industrial Catalunya Sud és un polígon industrial de grans parcel·les[1] situat entre els termes de Tortosa i l'Aldea (Baix Ebre), al costat de l'AP-7.[2] L'acte de col·locació de la primera pedra es va fer el 25 de febrer de 2003.

L'any 2008 ja tenia esgotades les 95 hectàrees de superfície i ja s'havia instal·lat una planta de l'empresa ADHORNA[3] (que acabaria però tancant) i la Compañía Española de Hormigones Estampados SL (Pavistamp). El polígon actualment compta amb 170 hectàrees (2022) i té en previsió l'ampliació a 300, comptant zones verdes i equipaments i vials.[4]

L'any 2012 va dotar-se d'aigua i gas arran del Pla de Reindustrialització de les Terres de l'Ebre.

El 14 de juny de 2017 la multinacional Jabil inaugurava un centre tecnològic, un nou centre de motlles i matrius i nous espais logístics[5] que s'afegien també a l'ampliació de l'àrea d'injecció de plàstic (2000 m2) i al condicionament d'un aparcament per als treballadors de la planta tortosina del camí d'Arenes. Posteriorment s'implantava Hilfe Agrotechnical i el juliol del 2021 inicià l'activitat el grup francès Florette,[6] amb capacitat per a produir fins a 25 milions de bosses d'amanida cada any. El març de 2021 s'anunciava també una nova inversió de Jabil[7] i el 30 d'agost de 2021 l'alcaldessa de Tortosa avançava que en poques setmanes esperava poder "anunciar una nova implantació industrial" que generararia molts llocs de treball i que suposaria haver d’iniciar l’ampliació del polígon. La notícia se concretava el 7 d'octubre amb la inversió de més de 200 milions d'euros de la multinacional austríaca Kronospan, especialitzada en la producció de planxes de fusta.[8] Pocs mesos després, el febrer de 2022, Florette anuncia la seua ampliació.[9]

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Compten amb superfícies que poden superar els 22.000 m2.
  2. Plànol PDF del Polígon Catalunya Sud
  3. Empresa dedicada als prefabricats de formigó. L'any 2015 va ser absorbida per Elecnor.
  4. Aragonès diu que estudiaran fer un ramal ferroviari per a l’ampliació de Kronospan; article publicat per marfanta.com el 02/03/2022.
  5. Les noves instal·lacions ubicades a l’Aldea ocupen 6.000 m2: el nou centre tecnològic (1.000 m2), la nova planta de motlles i matrius (3.500 m2) i 1500 m2 els nous espais logístics.
  6. L'any 2020 se donava a conèixer la instal·lació d'aquest grup alimentari amb una inversió inicial de 13 milions d'euros. Florette Ibérica va adquirir 64.000 metres quadrats de parcel·les al polígon Catalunya Sud de Tortosa i el 19-03-2020 demanava la llicència d’obres per construir una nau de 7.600 metres quadrats.
  7. Jabil invertirà 12 milions d’euros en una planta d’envasos de paper a l’Aldea; notícia publicada per aguaita.cat el 18/03/2021.
  8. Tortosa modifica el POUM per poder implantar Kronospan al Catalunya Sud; notícia publicada per aguaita.cat el 08/10/2021.
  9. Florette duplicarà producció amb una nova nau al Polígon Catalunya Sud; article publicat per aguaita.cat el 15/02/2022.
Advertisement