Ilercavònia
Advertisement

Logotip de la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre.

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre és un moviment ciutadà que reclama la millora dels serveis ferroviaris del Baix Ebre-Montsià i de la Ribera d'Ebre.

El 24 de març de 2013 va realitzar un primer acte reinvindicatiu a l'Aldea i el 30 de març, el 6 d'abril i l'11 de maig de 2014 actes "No paguem" en protesta pels elevats preus del servei. El 12 de novembre de 2016 fruit de les seues reivindicacions va aconseguir l'aturada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea, tot i que de manera provisional,[1] fins l'entrada en servei de la variant Vandellòs-Tarragona del corredor del Mediterrani[2] el gener de 2020.[3]

Entre els seus portaveus hi ha Montse Castellà o el sindicalista Josep Casadó (CCOO).

L'antecedent històric d'aquest moviment són les mobilitzacions multitudinàries que van tenir lloc a Tortosa l'any 1985.

« El 8 de mayo de 1867 llegó por primera vez el ferrocarril a esta estación. Al evocar esta efeméride, el Consejo Municipal y la ciudad de Tortosa, rinden tributo de homenaje a todos aquellos que con esfuerzo hicieron posible esta obra signo de mayor progreso y vínculo de unión entre pueblos y culturas. »

— Celebració centenari de l'arribada del ferrocarril; maig de 1967.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Este servei de 4 trens semiràpids, amb un cost per a la Generalitat d'1,6 milions d'euros, va permetre als usuaris ebrencs gaudir d'un preu de regional si anaven a Barcelona i, des del 5 de febrer de 2017, també si anaven a Tarragona.
  2. Luces y sombras del nuevo tramo del corredor del Mediterráneo; article publicat per La Vanguardia de 08/01/2020.
  3. El corredor mediterrani allunya el tren dels nuclis urbans del Camp de Tarragona; notícia del 3/24 d'11/01/2020.
Advertisement