Ilercavònia
Advertisement

Pere Valldepérez Ripollès (Jesús-Tortosa, 1946) és un vitrallista i restaurador de vitralls.

Va estudiar a l'Escola Massana de Barcelona fundada el 1929. Després d'obtenir diversos premis d'àmbit nacional i internacional va establir-se a la ciutat comtal l'any 1975 i des del 1989 és professor de l'Escola Massana.

Entre la seua obra destaca el disseny de 130 metres quadrats de vidre gravat a l'àcid per al Saló Gaudí de l'Aeroport de Barcelona projectat per Òscar Tusquets, la realització de tres vitralls, dissenyats pel pintor Àngel Jové per a la Universitat de Lleida i una làmpada-claraboia de 200 metres quadrats per a l'auditori de Las Palmas de Gran Canaria, també d'Òscar Tusquets i Guillén (Barcelona, 1941). Obra seua és el vitrall de la rosassa de la Catedral de Tortosa. També hi ha obra seua però en països estrangers.

Ha dut a terme restauracions de vitralls arreu d'Espanya destacant especialment la ciutat de Barcelona (Palau de la Música Catalana, basílica de Santa Maria del Mar, etc).

Llibres[]

  • Vidres, llum i color. Ediciones y Distribuciones Vedra SL, 1997. ISBN: 84-87456-05-7.
  • El vitral. Parramón Ediciones SA, 1999. ISBN: 84-342-1763-5.

Vegeu també[]

Advertisement