Ilercavònia
Advertisement

Núria Ventura i Brusca (Ulldecona, 02/10/1974) és una periodista i política.

Ha treballat a Ràdio i Televisió Ulldecona i a Ona Catalana, i ha col·laborat amb el Diari de Tarragona, RAC 1, Vinaròs News i La Veu de l'Ebre.

És alcaldessa d'Ulldecona[1] i va ser diputada al Parlament de Catalunya[2] entre el 2006 i el 2015.

Fou membre del Consell Nacional del PSC-PSOE, responsable de l'Àrea de Polítiques de les Dones de la Federació XVI-Terres de l'Ebre.

El 23 de gener de 2013 va ser un dels cinc diputats i diputades del PSC que van trencar la disciplina de vot del partit optant per no votar la "Declaració de sobirania i del dret a decidir del poble de Catalunya". El 16 de gener de 2014 va ser un dels tres diputats/des del PSC[3] que van votar a favor que el Parlament demanés la delegació de les competències per a poder organitzar consultes[4]; i el 17 de setembre de 2014 votava a favor d'una resolució de suport a la consulta prevista per al 9 de novembre[5] i que finalment va dur-se a terme amb una participació superior als 2,3 milions de participants.

Notes i referències[]

  1. Alcaldessa del febrer de 2006 fins el 16 de juny de 2007, quan cedí el càrrec a Josep-Lluís Millan i Masdéu (ERC-AM) i aquest li fou retornat l'11 d'octubre de 2008 (i fins el juny de 2011 al finalitzar el mandat), en ambdós casos a causa de pactes derivats dels resultats electorals que no atorgaven majoria suficient a cap dels pactants. El 13 de juny de 2015 va tornar a l'alcaldia encapçalant la candidatura Socialistes d'Ulldecona.
  2. Eleccions Catalunya 2006; Eleccions Catalunya 2010; Eleccions Catalunya 2012.
  3. Els altres van ser Joan Ignasi Elena i Marina Geli, exconsellera de Sanitat.
  4. Això els va comportar que se'ls apartés dels càrrecs representatius (20/I) i l'arraconament a l'hemicicle del Parlament (22/I).
  5. Hi van votar a favor també M. Geli i Joan I. Elena, CiU, ERC, ICV-EUiA i la CUP.

Enllaços externs[]

Advertisement