Ilercavònia
Advertisement

Miquel dels Sants Cunillera i Rius (el Palau d'Anglesola, Pla d'Urgell, 1904 – Escaldes-Engordany, Andorra, 16/04/1978)[1] fou un metge i polític.

Estudia Batxillerat a l'Institut de Reus i cursa els estudis de Medicina a la Universitat de Saragossa on es llicencia l'any 1930. Exercí de metge al Mas de Barberans.

Era membre del Partit Radical Autònom de les Comarques Tarragonines, escissió del Partit Republicà Radical d'Alejandro Lerroux i fou escollit diputat per Tarragona a les eleccions al Parlament de Catalunya de novembre de 1932. S'integrà a ERC i formà part de les comissions de sanitat, presidència, examen de comptes, i peticions del Parlament de Catalunya.

Arran dels Fets d'octubre de 1934 és detingut[2] al vaixell Manuel Arnús, al port de Tarragona, i no és alliberat fins als primers dies del 1935. Durant la Guerra Civil Espanyola fou nomenat director de l'Agrupació de Serveis Militars Hospitalaris a les comarques gironines. El 1939 s’exilià a França primer i a Xile després; més tard serà a l'Uruguai. L'any 1968 s’estableix definitvament a Andorra.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. La Vanguardia de 18/04/1978 (pàg. 33).
  2. Heraldo de Tortosa de 10/10/1934.
  3. Vegeu el Correo de Tortosa núm. 4.901 de 08/10/1934 que obre portada amb el titular: El movimiento sedicioso socialista, en Oviedo, y el levantamiento del Gobierno de la Generalidad, han sido aplastados por el Estado; i també l'atac que El Radical de 30/10/1934 dedica a J.Berenguer.

Enllaços externs[]

Advertisement