Ilercavònia
Advertisement

Meritxell Roigé i Pedrola (Tortosa, 15/01/1976) és una política.

Llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciències Polítiques i de l'Administració per la UPF-UOC. Està casada amb Enric Simó i Sabaté que va ser regidor entre 1995 i 2007.

Roigé va militar a Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) –ara PDeCAT– i és regidora de l'Ajuntament de Tortosa des del juny de 2007.

Fou Gerent del Consell Comarcal del Baix Ebre i és professora del Departament de Dret Públic de la URV, i professora a l'Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES) centre adscrit a la URV.

Va ser escollida diputada per la província de Tarragona en les eleccions al Parlament del 2010 i en les eleccions avançades del 2012 i del 2015. El dissabte 10 de febrer de 2018 va ser escollida alcaldessa de Tortosa en substitució de Ferran Bel i Accensi. Mesos més tard –novembre de 2018– va ser nomenada presidenta del Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT). El febrer de 2020 fou rellevada del càrrec.

El 25 d'octubre de 2019 va substituir a Lluís Soler com a diputat provincial i va ser nomenada vicepresidenta segona de la Diputació i també presidenta del Patronat de Turisme.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

Advertisement