Ilercavònia
Advertisement

Mercè Lleixà i Chavarria (Roquetes, 19/01/1960 – Barcelona, 01/05/2009) va ser una actriu.

Lleixà va nàixer el 19 de gener de 1960 a Roquetes. Desenvolupà els seus estudis d'art dramàtic a l'Institut del Teatre, on treballà com a professora.[1] Destacà per la seva llarga trajectòria professional en el món del teatre, el cinema i les sèries de televisió.[2]

Morí el divendres 1 de maig de 2009 a la ciutat de Barcelona, a l'edat de 49 anys, víctima d'un càncer. La cerimònia de comiat va tenir lloc el 4 de maig, a les 13 hores, al tanatori de Les Corts.

L'Ajuntament de Roquetes va aprovar el 30 de març de 2010 donar-li el seu nom a la Biblioteca municipal.

Obra[]

Cinema[]

  • 1991 – Què t'hi jugues Mari Pili. Director: Ventura Pons.
  • 1992 – No et tallis ni un pèl. Director: Francesc Casanova.
  • 1992 – Makinavaja, el último choriso. Director: Carlos Suárez.
  • 1993 – Cràpules. Director: Toni Mora.
  • 1994 – Don Jaume, el conquistador. Director: Antoni Verdaguer.
  • 1996 – Escenes d'una orgia a Formentera. Director: Francesc Bellmunt.
  • 1997 – Gràcies per la propina. Director: Francesc Bellmunt. Rodada en part a la localitat d'Alcanar.
  • 2008 – El Kaserón. Director: Pau Martínez (Assumpta)

Televisió[]

  • Estació d'enllaç -sèrie-
  • Oh! Espanya
  • Laberint d'ombres -sèrie-
  • Majoria absoluta
  • Makinavaja
  • Nissaga de poder -sèrie-
  • El cor de la ciutat -sèrie- (interpretant a Alícia Fuster)[3]

Teatre[]

directora

  • 2004 – Minim Mal Show. Estrenada al Jove Teatre Regina de Barcelona.

Actriu

  • 1987. Les precioses ridícules de Molière. Director: Pep Fargas. Estrenada al teatre Adrià Gual de Barcelona.
  • 1987. Medea d'Heiner Müller. Director: Joan Ollé. Estrenada a La Cuina, de Barcelona.
  • 1988. Això és autèntic de Tom Stoppard. Director: Jordi Mesalles. Estrenada al Teatreneu de Barcelona.
  • 1989. Don Carlos de Friedrich Schiller. Director: Ferran Audí. Estrenada al teatre Adrià Gual de Barcelona.
  • 1990. Els enamorats de Carlo Goldoni. Director: Calixto Bieito. Estrenada al Mercat de les Flors. Grec 90
  • 1990. Els gegants de la muntanya de Luigi Pirandello. Director: Xicu Masó. Estrenada al Teatre Lliure de Barcelona.
  • 1993. Nus de Joan Casas. Director: Ramon Simó. Estrenada al teatre Poliorama de Barcelona.
  • 1995. La cantant calba d'Eugène Ionesco. Director: Boris Rotenstein. Estrenada al Teatre Tantarantana de Barcelona.
  • 1995. Miracles d'aigua de Claudia Méndez. Director: Ferran Audí. Estrenada al Sant Andreu Teatre.
  • 1996. Maror de Rodolf Sirera. Director: Joan-Lluís Bozzo. Estrenada al teatre Romea de Barcelona.
  • 1996. Macbeth de William Shakespeare amb traducció de Josep Maria de Sagarra. Directora: Tamzin Townsend. Estrenada al Pati Manning de Barcelona.
  • 1999. Les dones sàvies de Molière. Directora: Rosa Novell. Estrenada al teatre Romea de Barcelona.
  • 2000. L'augment de Georges Pérec. Director: Jesús Díez. Estrenada al Teatreneu de Barcelona.
  • 2004. L'hora en què no sabíem res els uns dels altres de Peter Handke. Director: Joan Ollé. Estrenada al Mercat de les Flors de Barcelona.
  • 2004. El barret de copa/Sik-Sik, l'artífex màgic d'Eduardo de Filippo. Director: Jordi Mesalles. Estrenada al Teatre Lliure de Barcelona.
  • 2004. Sis personatges en cerca d’autor de Luigi Pirandello.
  • 2006. Valentina de Carles Soldevila en versió de Jordi Galceran. Director: Toni Casares. Estrenada al Teatre Nacional de Catalunya.
  • 2006. La cantant calba & La cantant calba al Mc Donald's.[4]

Referències[]

  1. Mor l'actriu Mercè Lleixa, víctima d'un càncer; ElPeriódico.cat, 1/05/2009.
  2. Mor l'actriu Mercè Lleixà, protagonista de «Què t'hi jugues, Mari Pili?»; ElPunt.cat, 2/05/2009
  3. Mor l'actriu Mercè Lleixà; Avui.cat, 1/05/2009.
  4. Mercè Lleixa; TeatreNacional.com - Obres teatrals.

Vegeu també[]

Enllaços externs[]

Advertisement