Ilercavònia
Advertisement

Marco Augusto Dueñas Cepas (Córdoba, 25/05/1971) és un escultor.

L'any 1986 ingressa a l'Escola d’Arts i Oficis i entre 1989 i 1991 treballa en la restauració de l'altar de l'església de l'antic convent de la Merced, avui Diputació Provincial. El 1993 se diploma en escultura a l'Acadèmia de Belles Arts «Mateo Inurria».

Amb estudi a Sotogrande (Madrid) i a Pietrasanta (la Toscana, Itàlia) on va treballar en un grup d’escultures de cordovesos il·lustres.

Algunes obres[]

Mare de Déu de la Cinta. Façana de la catedral de Santa Maria de Tortosa (2021).

  • Mare de Déu de la Cinta. Rèplica de 0,9 metres, en bronze i amb un pes de 50 kg, de l'escultura de la façana principal de la catedral de Tortosa. Destinada a l'església de la Mare de Déu del Roser de Tortosa (2022). Fund. Bronces Artísticos SL de San Fernando de Henares (Madrid).
  • Mare de Déu de la Cinta. Escultura de marbre de Carrara (2016-2017). Beneïda el 10 de setembre de 2017 pel Nunci de sa Santedat, Excm. i Rvdm. Mons. Renzo Fratini. Instal·lada a la fornícula central de la façana principal de la catedral de Santa Maria de Tortosa –llavors encara en procés de restauració– el matí del 31 d'agost de 2021.
  • Marco Claudio Marcelo. Escultura de marbre blanc (Córdoba, 2015).
  • Encàrrec escultòric per a la Catedral de l'Almudena, Madrid (2010-2011): 4 relleus en marbre blanc per a la façana de davant del Palau Reial, les escultures de Sant Gabriel i un Sant Miquel, i ornaments arquitectònics.
  • Sant Maró, fundador de l'església Maronita. Marbre blanc de Carrara; 5,40m d'altura. Beneïda el febrer de 2011 (fornícula de la Basílica de Sant Pere, el Vaticà).
  • Escultura de Santa Rafaela María de Porras, realitzada en marbre blanc de 5,40m d'altura. Beneïda el gener de 2010 (fornícula dissenyada per Miquel Àngel a l'exterior de la Basílica de Sant Pere del Vaticà).
  • Tres escultures en marbre de Carrara d'1 m d'altura: un Crist Crucificat, una Verge Immaculada i una rèplica de l'escultura de Santa Rafaela Maria que hi ha al Vaticà per a l'església de Santa Rafaela María de Córdoba (2008-2009).
  • Reproducció de la “La Pietat” de Michelangelo per a l'església del Seminari de Córdoba; escultura de San Eloy (Parque Joyero de Córdoba) i més de 50 escultures per a la ciutat de Córdoba (2003-2007).
  • Bust de Miguel Castillejo, per a la seu central de Cajasur, Córdoba (1999).
  • La Sagrada Família, grup en bronze per a la seu central de Cajasur; Córdoba (1999).
  • Nuestra Señora María Auxiliadora, Córdoba (fusta policromada, 1993).
  • Bust de Juan de Borbón, per al Palau Reial de Madrid (1992).
Advertisement