Ilercavònia
Advertisement

El Magatzem de Joan Benet és un edifici de la ciutat de Tortosa que forma part del Catàleg d'edificis i elements arquitectònics.

La finca ocupa un solar de 129 metres quadrats a prop del pont de l'Estat.[1] L'edifici va ser projectat el 1922 per Ignasi Brugueras i Llobet,[2] que anys abans havia sigut arquitecte municipal, i sembla que va ser construït el 1925. Té planta baixa destinada a usos comercials, tres pisos principals i terrat practicable.

A la façana principal, d'uns 10 metres d'ample, hi destaquen les 5 columnes de capitell jònic i fust llis de la planta baixa, les pilastres que s'estenen fins a la base del tercer pis, els esgrafiats i els detalls en ferro de les baranes dels balcons.

Durant els anys 20 del segle XIX, i fins a la guerra civil, als seus baixos hi van haver els magatzems «J. Benet Piñana» però posteriorment, durant anys, van estar desocupats. Actualment hi ha una important botiga Stradivarius.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Al seu costat hi ha l'edifici que el 1977 va ocupar Sederías Catalanas (ara botiga Mango del grup Mora). Este va construir-se al mateix lloc que ocupava la Ferretería del Puente de la que en queden els pilars metàl·lics.
  2. Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre (pàg. 108). Ed. Diputació de Tarragona, desembre de 2011. ISBN: 978-84-15264-09-5.
Advertisement