Ilercavònia
Advertisement

Les Cases d'Alcanar és un poble costaner del municipi d'Alcanar. També se l'ha volgut anomenar les Cases de Mar, i en els seus inicis va ser anomenat la Punta de Benifallim. Està situat a 4 km del cap de municipi.

La pesca és la principal activitat econòmica: uns 125 pescadors i unes 30 embarcacions que capturen de 15 a 20 tones de llagostins cada temporada, i una quantitat similar d'altres espècies (llenguados, molls, sépies). L'altrea font econòmica és la generada pel turisme.

Història[]

La carta de poblament, amb el nom de la Punta de Benifallim, fou atorgada el 1251 pel monestir de Sant Cugat del Vallès. El 1740 Felip V (avançant-se als posteriors projectes de Carles III sobre Sant Carles de la Ràpita) atorgà el permís i els terrenys per a bastir-hi una gran població que havia d'anomenar-se Villa (o Ciudad) de San Felipe, planejada per Juan Caballero, sergent major de Tortosa; l'empresa, però, no prosperà. Fins a la Guerra del Francès hi va haver una torre fortificada (torre de Sant Pere), amb guarnició, destruïda per les forces angleses.

L'església parroquial de Sant Pere és del 1865.

Llocs d'interès[]

  • Port marítim de les Cases. Disposa d'una dàrsena pesquera i d'una dàrsena esportiva amb 181 amarradors.
  • Platges.

Vegeu també[]

Advertisement