Ilercavònia
Advertisement

El diumenge 26 de maig de 2019 hi va haver a Espanya les eleccions al Parlament Europeu. Coincidiren amb les eleccions municipals i amb les d'algunes comunitats autònomes. El PSOE va endur-se la victòria a nivell estatal.

S'elegiren 54 diputats[1] a una circumscripció única, mitjançant un sistema proporcional amb llistes tancades i sense barrera electoral. Amb la sortida del Regne Unit (Brexit) de la Unió Europea, l'1 de febrer de 2020, a Espanya li van correspondre cinc nous escons assignats per la Junta Electoral Central sense necessitat de noves eleccions: PP, PSOE, Ciudadanos, Vox i Lliures per Europa (la candidatura de Carles Puigdemont) guanyen un eurodiputat cadascú en una Eurocambra que passa a tenir 705 membres.

Notes i referències[]

  1. Resolución de 29 de abril de 2019, de la Presidencia de la Junta Electoral Central, de proclamación de candidaturas a las elecciones de diputados al Parlamento Europeo convocadas por Real Decreto 206/2019, de 1 de abril, a celebrar el 26 de mayo de 2019 (BOE, núm. 103, de 30/04/2019).

Enllaços externs[]

Advertisement