Ilercavònia
Advertisement

David Anguera i Martínez (Tortosa, 1990) és un actor i músic professional.

Llicenciat en Interpretació de text per l'Institut del Teatre de Barcelona. Com a estudiant va treballar al programa Reacció en cadena d’Imagina Ràdio, a Tortosa.

La seva carrera fins ara s'ha centrat especialment en la interpretació teatral: Oh my God Barcelona! (L'Auditori de Barcelona i El Maldà); Canta'm un conte (pianista, acordionista, actor, compositor i dramaturg; dir. Juanjo Marín. Gira. Teatre Romea); Les empreses es barallaran per donar-te feina (dir. Jordi Ramoneda. Teatre Ca l'Estruch); Tirant lo Blanch (dir. David Bo. Gira); The mechanicals (dir. Juanjo Marin. Teatre Sagarra); TRASHÈDIES (dir. Guillem Albà. Nau Ivanow); El café (dir. David Bo. Gira); Els guapos són els raros (Dir. Enric Cambray. Teatre Gaudí i Versus Teatre); Rampoines (Lectura; dir. Gloria Balañá. Sala Beckett); Diari d'una miliciana (dir. Toni Galmés. Gira); Drames rurals (dir. David Bo. Gira); Ansia (dir. Juanjo Marín. Teatre Sagarra); El mestre i Margarita (dir. Pep Tosar. Teatre de Salt i Círcol Maldà); Boys don't cry (dir. Gloria Balañá. Teatre Lliure i Cuarta Pared); La mà de Taaroa (dir. Joan Arqué. Gira); The Sorcerer's Pub (dir. Cristina Cordero. Versus Teatre); Quines són les veritables normes? (lectures; dir. Gloria Balañá. Sala Beckett); BAAL (dir. Carme Portaceli. IT); ULISSES: Una odisea musical (dir. Adrià Aubert. Gira); Els Jocs Florals de Canprosa i Afanys d'amor perduts (al TNC); Peter Pan (estrena agost de 2019 al Teatre El Maldà) o La Rambla de les Floristes (2019-2020).

La seva faceta de músic l'acompanya, i sovint participa en espectacles com a actor-pianista o només com a pianista, com en els Encontros Imaginaris del dramaturg portuguès Hélder Costas, al Born CC, on cada setmana ofereix un nou repertori de cançons en directe. En el terreny de la composició, ha signat la música original dels espectacles Canta'm un conte (del qual també n'és dramaturg, músic i actor) i Éloge de l'imperfection (escrit i interpretat per Jacynthe Lamon, estrenat a Suïssa i de gira per França i Argentina).

També ha fet curts, alguna pel·lícula independent i videoclips.

Vegeu també[]

Advertisement