Ilercavònia
Advertisement

El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) és una entitat pública[1] amb seu a Amposta.

Sorgeix de la fusió de cinc consorcis preexistents al territori: el Consorci de Serveis Agroambientals del Baix Ebre i Montsià (CODE),[2] constituït el 1992 per resoldre la problemàtica del mosquit al Delta de l'Ebre, el Consorci per a la gestió del residus del Montsià, el Consorci de Residus del Baix Ebre (ReBé), el Consorci per a la gestió de la Serra de Cardó-Boix i el Consorci dels espais naturals del Montsià.

El COPATE gestiona competències locals en matèria ambiental: gestió de residus i sanejament, problemàtica de la mosca negra i del mosquit al Delta de l’Ebre, l'eficiència energètica, etc. També gestiona la marca Terres de l'Ebre-Reserva de la Bioesfera[3] i la marca turística Terres de l'Ebre en l'àmbit estatal (a partir del 2023).

La Junta General del consorci està formada per representants dels grups polítics que formen part dels consells comarcals del Baix Ebre, del Montsià, de la Terra Alta i de la Ribera d'Ebre, membres de ple dret. També en formen part com a representants amb veu però sense vot, la resta d'alcaldes dels municipis i entitats municipals descentralitzades que formen part de l'àmbit del COPATE.

Instal·lacions:[]

  • Planta de Transferència de Residus Sòlids Urbans (RSU), situada al costat de l'antic Dipòsit Controlat de Residus de l'Aldea (ja clausurat). L’estiu de 2020 en este complex començava a funcionar la planta de triatge i transferència d'envasos que dóna servei a les comarques del Baix Ebre i del Montsià. El febrer de 2022 la consellera comarcal Sandra Zaragoza (Junts), des del programa L’Entrellat de Canal 21 Ebre, qualificava la gestió dels residus a la planta de transferència com “un desastre”.[4]

Notes i referències[]

  1. Presidents: Xavier Faura (2021-...) / Joan Alginet (2019-2021) / Paco Gas (2015-2019).
  2. Acord GOV/124/2020, de 13 d'octubre, pel qual es ratifica l'acord de dissolució i liquidació del Consorci de Serveis Agroambientals de les Comarques del Baix Ebre i Montsià (CODE) per la creació del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) [DOGC, núm. 8.247, de 15/10/2020].
  3. L'any 2013 bona part de les Terres de l'Ebre van ser declarades Reserva de la Biosfera per la UNESCO.
  4. L’Entrellat de 16/02/2022 (programa de Canal 21 Ebre). Vegeu del minut 20 al 21:30.
Advertisement