Ilercavònia
Advertisement

Tram del Canal de la Dreta de l'Ebre

El Canal de la Dreta de l'Ebre és un canal de reg que transcorre paral·lel al riu Ebre, pel seu marge dret. El canal neix a l'assut de Xerta i discorre pels municipis de Xerta, Aldover, Roquetes, Tortosa, Amposta i Sant Jaume d'Enveja. El canal va ser construït entre 1856 i 1857.

La Comunitat General de Regants del Canal de la Dreta de l'Ebre, constituïda l’any 1967, està integrada per 10 entitats: Comunitat de Regants de Xerta, Zona d'Aldover, Comunitat de Regants de Roquetes, Zona Delta, Zona Prats, Zona Sant Carles de la Ràpita, Zona Villafranco del Delta (1970), Comunitat de Sant Jaume d'Enveja, Zona Illa de Riu i Zona Illa de Buda. Cadascuna d'estes Comunitats o Zones tenen personalitat jurídica i administrativa independent, i totes unides formen la Comunitat General, amb personalitat jurídica també pròpia però aglutinant de totes elles.

La Comunitat General de Regants té la seua seu en un edifici de nova planta[1] a la ciutat d'Amposta.

Presidents[]

  • Manel Ferré Aixendri[2] (desembre de 2019- ...)
  • Manuel Masià i Marsà[3] (fins novembre de 2019)
  • Roberto Trías Milá[4]

Infraestructures[]

  • El canal de reg administrat i explotat mitjançant una concessió a perpetuïtat.
  • Estacions de bombament. Hi ha cincs grans estacions de bombament (de Campredó, de la Séquia de l’Ala, de Baladres, estació de Riet, i Illa de Riu) equipades amb sistema de cargol d'Arquímedes, i set estacions de bombament més petites amb sistema vertical d'hèlix.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Obra dels arquitectes Lluís M. Serra Solé i Pau Pérez i Jové (1988).
  2. Ex-regidor de CiU a l'Ajuntament d'Amposta.
  3. Ocupà el càrrec al llarg de 40 anys. Amb 82 anys, mesos després que el seu fill Manel Masià Almudever fos elegit regidor de l'Ajuntament d'Amposta per Junts, deixà la presidència de la Comunitat.
  4. Enginyer industrial. Va morir a Esplugues de Llobregat el 20/04/1992 als 81 anys.

Enllaços externs[]

Advertisement