Ilercavònia
Advertisement

Caffaro di Rustico da Caschifellone o simplement Caffaro (Caschifellone, 1080 – Gènova, c. 1166) va ser un militar i historiador genovès.

Membre d'una família noble descendent de governants de Gènova, va lluitar al setge de Cesarea, al nord de Jerusalem el 1101, i a partir de llavors va començar a portar un registre anual de la història de genovesos, amb el nom d'Annales. Va exercir com a ambaixador davant de Calixt II, Alfons VII de Castella, Ramon Berenguer IV i l'emperador Frederic I Barbaroja, i va servir com a capità a la guerra contra la República de Pisa, la croada contra al-Mariyya (1147; Almeria) i la croada contra la Taifa de Turtusha (1148).

El 1152 va presentar la seva història al cònsol de Gènova, que va decretar que ha de ser copiat i mantenir-se en els arxius públics. Va continuar els seus annals fins l'any 1163. A la seua mort el 1166, va deixar dos llibres, a més dels annals: Liber de Libération civitatum Orientis (llibre sobre l'Alliberament de les ciutats de l'Orient), descrivint la participació genovesa a la Primera Croada, escrita de memòria més de mig segle més tard, i De captione Almerie et Tortuose (Història de la captura d'Almeria i Tortosa).

Vegeu també[]

Enllaços externs[]

Advertisement