Ilercavònia
Advertisement

Un boter era un menestral que tenia l'ofici de fer bótes, tines, tonells, etc., destinats a contenir líquids, especialment vi, o pesca salada.

Les bótes de pell[]

S’utilitzava principalment la pell de cabra, que era la millor, la qual es comprava a l'escorxador. Es deixava uns vuit o deu dies en sal per evitar que es fes malbé i després es tallava i cosia.

« Els bots a pesar de ser d’uns 60 litres, també en fèiem de més menuts durant l'estreperlo, així els portaven amagats les dones, lligats a la panxa. Pareixia que estaven embarrassades. També es posava un bot d'oli dins d'un de vi. »

—Testimoni del Sr. Batiste Castell, boter; La Veu de Ferreries Sant Vicent, núm. 5 (setembre 2011).

Entre els boters de Tortosa hi havia Jaume de Comte a Remolins, Ramon Cervera, als Quatre Camins, la vídua de Boix -més tard substituïda per Julian Casas que s'instal·laria al carrer del bisbe Aznar- i els Castell[1] a la Rambla de Catalunya de Ferreries, i Francisco Pastafio al carrer Ciutat.

Vegeu també[]

Enllaços externs[]

  1. Publicitat dels anys 40 als programes de festes de la Cinta-Ajuntament de TortosaPatrimoni digitalitzat. Vegeu l'anunci del taller de Bautista Castell (pàg. 21 de 45 del PDF).
Advertisement