Ilercavònia
Advertisement

Arrossaires del Delta de l'Ebre és una societat cooperativa situada al municipi de Deltebre, al Baix Ebre.

Creada a partir de la fusió de les cooperatives de l'hemidelta esquerre (Camarles, l'Aldea, Jesús i Maria i la Cava) el 2006 inaugurava oficialment la seua nova factoria emplaçada entre Camarles i Deltebre.

Les seues modernes instal·lacions ocupen 100.000 m2 -12.000 dels quals són zona verda- i tenen capacitat per a elaborar 24 Tm/hora d'arròs i d'envasar-ne 17.000 kg per hora.

L'any 2017 va comercialitzar 38.000 tones d'arròs. L'exercici 2016-2017 va tancar-se amb una xifra de negoci de 35,8 milions d'euros.

Arrossaires del Delta comercializava amb marca pròpia un 30% de la producció (BAYO i Segadors del Delta[1]). La resta se venia amb marca blanca i a granel. L'any 2012 però va adquirir NOMEN[2] per 40 milions d'euros a Ebro Foods. Actualment, pel que fa a marques pròpies Nomen representa un 77% dels ingressos d'Arrossaires, seguida de Bayo (17%) i Segadors del Delta (6%). La quota de Nomen a Espanya és del 6% i supera el 20% a Catalunya. Una altra part de la facturació prové de les exportacions a granel (22%) i també dels subproductes de l'arròs per a alimentació animal (26% del volum de negoci).[3]

Arrossaires és propietari del 89% de Nomen Foods SL –l'11% restant està en mans dels cooperativistes–[4] que ha passat a fer-se càrrec de la comercialització de les marques.

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Amb DOP Delta de l'Ebre.
  2. El 28 juny de 2013 va inaugurar-se la nova planta d'envasats de la marca Nomen a les instal·lacions de la cooperativa a Deltebre. Amb una inversió d'un milió d'Euros -i una superfície de 660 metres quadrats- està destinada a la fabricació de diferents productes NOMEN, com ara l'arròs, el puré de patates, el pa ratllat la farina o la sèmola d'arròs.
  3. Nomen Foods para seguir creciendo; article del Periódico de 19/06/2018.
  4. Arrossaires del Delta de l'Ebre culmina la creació de la nova empresa Nomen Foods; article publicat per aguaita.cat el 30/08/2018.

Enllaços externs[]

Advertisement