Ilercavònia
Advertisement

Aina Cid Centelles (Amposta, 01/09/1994) és una esportista de rem.

Diploma olímpic als Jocs de Rio –amb la barcelonina Anna Boada– en quedar sisenes classificades en la modalitat de rem femení de 2 sense timoner (12-08-2016) amb un temps de 07:12:00.

En el campionat del món de rem olímpic de Sarasota (Florida, EE.UU) el 30-09-2017 les dos catalanes van obtenir el cinquè lloc amb un temps de 7:16:14.

El 3 de juny de 2018 van guanyar la medalla de plata amb el dos sense timoner de la selecció espanyola a la Copa del Món celebrada a Belgrad, amb un temps de 07:04.230 a poc més de 5 segons de l'embarcació canadenca formada per Caileigh Filmer i Hillary Janssens (6:58.880). Mesos després, el 15 de setembre, aconseguien la medalla de bronze al Mundial de rem que se va celebrar a Plovdiv (Bulgària) amb una marca de 7:04.600.

Amb Virginia Díaz aconseguia el juny de 2019 el campionat d'Europa de rem (modalitat dos sense timoner) al Campionat celebrat a Lucerna (Suïssa), el primer or d'Espanya al campionat europeu. L'any 2020 assolien la plata i l'11 d'abril del 2021 el bronze del campionat europeu celebrat a Varese (Itàlia).

Com a participant dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020 –ajornats arran de la pandèmia del COVID-19 a l'estiu de 2021– tornaria a emportar-se un nou diploma olímpic al quedar, amb Virginia Díaz, en sisè lloc en la final olímpica de la prova de rem de dos sense timoner.

Vegeu també[]

Advertisement