Ilercavònia
Advertisement

L'any 2022 (MMXXII, en numeració romana) és un any comú començat en dissabte en el calendari gregorià.

Farà 50 anys:

Farà 75 anys:

Farà cent anys:

I també farà:

Esdeveniments[]

  • S'espera la construcció d'una nova rampa per a peixos a l'assut de Xerta que ampliarà la rampa preexistent, ineficaç, feta fa uns anys per Acuamed.

Gener[]

  • 1 de gener (dissabte): el primer ebrenc de l'any és diu Dani, fill de la Sanaa i el Bouyad, i ha nascut a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa a les 3:37 hores, amb un pes de 4,165 quilos.
« (...) la verdad es molesta. En nuestra sociedad hay más corruptos y estómagos expectantes que gente íntegra. (...) »

Iván Negueruela (ex-director del Museu Nacional d'Arqueologia Subaquàtica de Cartagena); entrevista del diari El País d'11/01/2022.

Febrer[]

  • Cinctorres demana de nou la retirada de la creu franquista amb la incripció «presentes» que hi ha pintada a la façana de l'església de Sant Pere. Una primera petició va fer-se l'any 2017.
« Lliçons des d'Extremadura: Villanueva de la Serena i Don Benito, aproven la seua fusió. Participació del 58,94% a Villanueva i del 50,42% a Don Benito. El a Villanueva és del 90,49%, i a Don Benito del 66,2%. »

Referèndum del 20/02/2022.

Març[]

⸙ Avui, 1/03/2022, SOM A LA CONCENTRACIÓ DE REBUIG A LA INVASIÓ RUSSA A UCRAÏNA I EN DEFENSA DE LA PAU que té lloc a la plaça de l'Ajuntament de Tortosa a les 19:00 hores del vespre.

Abril[]

  • 9 d'abril (dissabte); a falta d'alguns treballs se retiren les tanques metàl·liques i ja es poden contemplar els treballs de neteja i restauració de la façana principal de la catedral de Tortosa íntegrament, després d'un any.

Maig[]

  • 7 de maig (dissabte); benedicció de la façana de la catedral de Tortosa -recentment restaurada- pel nunci papal Bernardito Auza i el bisbe de Tortosa.[1]
  • Rècord de calor registrat per l'Observatori de l'Ebre des de 1880. La temperatura mitjana ha estat de 21,9 °C.

Juny[]

Juliol[]

  • XXV Festa del Renaixement (del 21 al 24 de juliol)
    26 de juliol; ♫ Proto-Festival de Música de Tortosa (del 20 al 30 de juliol) - concert de viola i piano a càrrec de Rivka Golani i Inés Reguero Tassart.

Agost[]

Setembre[]

Octubre[]

Novembre[]

Desembre[]

Necrològiques[]

Vegeu també[]

Notes i referències[]

  1. Inscripció: [Cristograma] / [Escut del Papa Francesc] - [Escut del bisbe Enrique Benavent] / PONTIFICATVS PAPAE FRANCISCI : ANNO Xᴼ : / HENRICI BENAVENT : EPISCOPI DERTOSENSIS : IXᴼ / ARCHIEPISCOPVS BERNADITVS AVZA / NVNTIVS IN HISPANIA : / FRONTISPICIVM HVIUS ALMAE SEDIS : / NOVITER RESTAVRATVM : / IN DEI LAVDEM DEIPARAEQVE VIRGINIS HONOREM / INAVGVRAVIT ET BENEDIXIT / VII : MADII : ANNO DOMINI MMXXII
  2. Mor el primer alcalde de la democràcia a Amposta; article publicat per aguaita.cat el 21/01/2021.
  3. Correo de Tortosa de 15/2/1933, pàg. 4.
Advertisement